”VILKEN HÄRLIG LÖRDAG...!”

Hallojsan alla goa Medmänniskor !
 
Igår var det en helt underbart solig🌞dag... Det började spritta i mina ”gröna” fingrar och jag blev så ivrig att sätta lite färg i de tomma krukorna.
Såååå..vi satte oss i bilen o körde till Helsingborg och köpte lite blommor, tomater både utan o med tomater, jordgubbar o en hel del örter som är så härligt att ha på nära håll när det grillas😋👍
Har jag tur så har både jordgubbar o tomaterna kommit upp till min födelsedag...
 
 
En tomatbuske med en hel del tomater på redan supergoda...
 
 
 
 
Mumsfilibaba!
Här vankas det hemmalagad potatissallad, kycklingspett med smak av chili, sommarsallad och en kall Äppleöl medans sambon valde ett glas vitt vin. Så underbart att äntligen få sitta ute o äta o njuta till fågelsång o varm o go sol🌞
Efter en liten stund började någon klippa gräset med en gräsklippare utan tillåten ”volym” 🙉, en stund efter så började en hund skälla ihållande i 40 min... snacka om dålig tajming!
Men vi satte på lite mysig musik som tog bort en del av oljudet!
🌱🌸🌱🌺🌱🌼🌱🌷🌱🌻🌱
Idag ska ena barnbarnet komma o hälsa på o hjälpa mormor att plantera. Det gillar alla 3 barnbarnen o de är noga med att vattna de var gång de kommer❤️❤️❤️ Sen är det extra kul att få gå o plocka lite av varje😉
Nu önskar jag er alla som kikar in på min mysiga blogg - en härlig söndag👍
Sprid KÄRLEK o du får KÄRLEK TILLBAKA❣️
🌟💜💜💜💜💜🌟
 
 
#1 - - Tess:

Hej finaste
Jag glömde skriva i förra kommentaren att växterna ser bra ut, hoppas du får ro till att plantera snart, tomatplantan ser fin ut, min tomatplanta har precis börjat blomma lite, hoppas på tomater i Juni =)

Sänder dig massa goa kramar

Svar: Tack finaste Tess för ditt rara mejl! Ja jag blev glad för växterna jag köpt!Ja idag (än så länge) är d lugnt men på tok för varmt att plantera 30* på altanen...Ja jag köpte med andra tomater tycker som du att d ska bli spännande att se om d blir några:) vi får hoppas på det vännen massa kramisar Angel
Angelnrone