"NJUTER AV SOLEN I ETT HÄRLIGT SKÅNE..."

 
Halloj Bloggen🌞💜
 
Här i lilla Bjuv har solen lyst med sina varma goa strålar jippie!
Äntligen kanske våren rentav är på väg who knows!
I alla fall har knoppar kommit upp o några små söta blommor står o fryser med sina "bara ben"... I trädgården ligger snön kvar trots Solens härliga strålar, men på framsidan har den lämnat rabatterna nu för ett tag! Om man får tro "vädergudarna" så ska snön komma hit igen på torsdag - imorgon alltså (hoppas inte)...!
 
Som jag tidigare skrev, har jag sedan en tid tillbaka haft svårt att röra mig som vanligt! Igår när solen lyste in genom fönstret tänkte jag, nu eller aldrig! Jag peppade mig själv till att ge mig ut med mina stavar, trots mina fina vänners förmaningar att jag skulle vara rädd om mig så jag inte föll igen. Försiktig japps det är bara förnamnet, till en början spände jag hela kroppen för att inte ramla. Det fick jag känning av, när jag kom in efter min runda på 35 min! Musklerna slappnade av när jag väl kommit hem o då gjorde ont ajaj...
 
 
 
Men det bästa av allt var, att jag faktiskt kände att jag kunde gå lite rakare idag! Utanför fönstret kallade Solen på mig:) Okej tänkte jag! Jag tar väl en runda idag med - innan den eventuella snön vräker ner - igen... ! Så underbart 6 grader varmt, strålande Sol och jag kände mig så lyckligt lottad, trots min eländiga o efterhängsna värk! 
 
 
 
Idag kunde jag t o m lägga mössan skööönt!
Jag kände mig verkligen upprymd o fylld av mer Energi, jag berömde mig själv för att jag tog mig i kragen och inte "gav upp", men som jag brukar säga "Skam den som ger sig"!
Väl hemma tog jag ett kort på våra första blommor så söta och lila min Älsklingsfärg...
 
 
Visst är de rara de små liven...💜
På trädgårdssidan ligger snön kvar på stora delar och visar även att vi hade haft ett litet besök här...
 
 
Ja...undras om det varit grannens katt ...?
 
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
 
Jag måste bara visa den vackra buketten som sambon gav mig igår, på den där speciella dagen!
Jag hade lagat extragod mat o "piffat" till det lite, tiden gick o ingen man syntes...
Han brukar höra av sig om han blir sen, men det gjorde han inte! Så efter ett tag hör jag någon som tassar in till mig i vardagsrummet, där står han med en vacker bukett, med 5 jättevackra nejlikor med grönt i och är helt olycklig. Han hade jagat runt efter höga mörkröda rosor i 3 olika butiker - Kärlekens blommor!
Men jag blev jätteglad för de vackra nejlikorna - det är Tanken som räknas... så omtänksam han är!
Det gillar jag, när man tänker med både Hjärta o Själ! ❤
 
 
 
Visste ni att Röd Nejlika betyder "Du är mitt allt - Jag älskar bara dig!"
I blomsterspråket har även mängden av blommor betydelse!
Så 5 betyder "Jag gör vad som helst för dig!"
Hm...blir man glad?
Absolut o varm i Hjärtat så gulligt!
 
Jag önskar er alla Medmänniskor en fortsatt fin onsdag!
Tack för ni kikade in på min härliga blogg!
Skriv gärna nåt rart när ni ändå är härinne, jag blir så glad!
Kramar i massor o Sprid Kärlek❤
 
 
Angelnrone
En Ljusbärare och en Medmänniska med ett Stort Hjärta
🌟💜💜💜💜💜🌟
#1 - - TESS:

Hej fina Angel, vad duktig du är som trotsa smärtan och tog en promenad, du är så himla duktig fina. Kämpa på min fina, sänder dig Massor av kramar, fin du är på bilderna också kramiz

Svar: Hej rara Tess!Tack snälla för din fina kommentar♡ Ja man kan ju inte sitta o tycka synd om sig själv:)
och jag är ju en kämpe som du vet... Så när läkarna drar ut på det, testar jag mig fram lite på egen hand o med hjälp av vitaminerna jag fick av dig! Kul att du gillade mina bilder inte helt lätt att ta selfies hihi...Massor med Kramisar t dig med fina Trevlig fredag Angel☆♡☆
Angelnrone