"LURIG DAG IDAG... 1APRIL"

Tjingeling alla Goa följare o Medmänniskor!
 
 
Ja idag gäller det att " att vara på sin vakt "...
1 April o många roliga o även dåliga skämt!
Själv lyckades jag lura Mannen imorse o för en stund sedan ringde Svärsonen o hade faktiskt världens bästa skämt, men jag var ju beredd tack Calle tänk om wow alltså👍
Så härligt😉
Visste ni att man tror att första april-skämten kom till Sverige i mitten av 1600-talet. Skämtet gick då ut på att lura någon att gå dumma ärenden eller något annat knasigt. 
Jag minns när jag var liten, då hade man svart/vit TV o tidningarna skrev att man skulle sätta en nylonstrumpa över skärmen så fick man färg-TV...
Ett annat skämt var att GP 1950 (innan jag var född alltså) skrev, att Öland lossnat från havsbotten o började flyta in mot Sveriges kust...
2016 skrev sajten Lajkat om ett elavbrott på Skansen som lett till att över 130 djur rörde sig fritt i Stockholmsområdet...
Ja skämten är många, men tänk på att skämtar ni med någon, så tänk på vad o vem ni skämtar med så det inte blir fel!
Varma kramar med solens strålar🌞
Sprid Kärlek o Take Care
 
Angelnrone
En Ljusbärare o Medmänniska 
med ett stort hjärta.
🌟💜💜💜💜💜🌟