”PLANTERAT OCH KLART...!”

Tjingeling alla härliga Medmänniskor!
 
Ja så har jag äntligen fått ner mina växter som jag köpte för lite sen! Så färglatt o vackert det blev! Nu har jag lite krukor som behövs planteras om, men med min värk får jag ta det i min egen takt! Har ju varit hos min duktiga fysioterapeut idag och fått laser o stabilisering m.m. Mådde ganska hyfsat efteråt o var lite rörligare, men efter planteringen kunde jag knappt gå...suck!
 
Så här fint blev det!
 
 
Jag älskar ju rosa/vitt o ljusblått det blir så vackert till vårt vackra blå trähus👍
 
Visste ni förresten att det är bevisat att människor med gröna fingrar är snällare än andra! 
”Plant people” är sällan mobbare! När man odlar saker, får saker att växa, så hyllar man Livet! Detta enligt Anders Röyneberg som arbetar som sjuksköterska inom psykiatrin. 
Han menar även att vår psykiska hälsa påverkas positivt av att odla och vårda plantor.
Så om du inte har fått upp ögonen för odling tidigare, kanske det har blivit dags att köpa en påse frön o följa fröna till en färdig växt!
Själv ska jag så mina frön som Liam mitt äldsta barnbarn köpt till mig så glad jag blev för dem😃👍
Både jag o min dotter Emy har gröna fingrar o älskar att odla! Min dotter har en grönskande o levande oas hemma året om! Hon pysslar verkligen om sina växter som allt annat!
 
🌟💜💜💜💜💜🌟
 
Kära alla sprid Kärlek o ni får Kärlek tillbaka jag vet!
Glöm inte att ta hand om dig själv, det finns bara en DU❣️
 
 
 
 
#1 - - TESS:

Wow så fint det blev. Intressant att lösa om plantering och ta hand om växter. Jag älskar också att ta hand om växter, särskilt när man börjar från fröna och får följa hela vägen 💜💜😍😍🤩🤩 kramar från Tess

Svar: Tack ja en redig färgklick ibland allt det gröna👍 Ja det ligger ju rätt mycket i den forskningen " vi som är snälla" gillar att se det växa från frö till färdig växt o man kan säga att vi vill väl😘👼 så är det!Kramar till dig med 🌞💜
Angelnrone