”TÄNK ATT 11 ÅR HAR GÅTT SÅ FORT...!”

Gomiddag alla goa följare o Medmänniskor 🙋‍♀️
 
Idag är det 11 år sedan min goe lille Far gick över till andra sidan, efter många års kämpande av sin sjukdom MS! Tillsammans kämpade Mamma o Far o var trots allt alltid lika glada o goa båda två!
Ofta tänker jag på de som är förkylda, har lite ont nånstans m.m.sånt som går över alltså tyvärr gör ju inte MS det och ändå klagade inte Far söta du🌹
Ni som klagar för bagateller var lite tacksamma istället o ta vara på LIVET🙏
Det finns alltid någon som har det sämre!!
Tack vare Fars alltid så glada humör o Mammas omsorg i hemmet o deras så Kärleksfulla team tillsammans, så fick vi ha vår lille Far hos oss i många år ändå❣️
 
 
 
Till min goe lille Far 
 
Tack för alla fina år med Mamma o Dig,
Tack för allt fint du lärde mig!
Tack för allt fint du gjorde för oss alla,
Tack för alla goda råd då jag trodde jag skulle ”falla”!
Tack för att du varit just min Far under alla år,
Tack för att Du besöker mig då o då  när jag inte så bra mår...!
 
 
Jag saknar dig så mycket din Ea-Lea ❤️
 
 
 
 Igår var en dag med andliga inslag från morgon till kväll!
Det började med att mobilen lyste det var inget sms eller samtal utan en bild på Ted Gärdestad! Först undrade jag varför, kanske för att jag tycker väldigt mycket om hans texter och jag sjöng ju själv många av hans låtar när jag var ute o underhöll!
Jag hörde någon plinga på min halvflygel, då kom jag på varför! På halvflygeln finns ett foto av min Far..!. Då ploppade en av de vackraste låtarna upp i mitt huvud ”I den stora sorgens famn”. Jaha sa jag högt är det du lille Far som är på besök? Och då fick jag svaret när Mellohatten började
blinka av sig själv!
 
 
Eftersom jag hade tid hos doktorn kunde jag inte fortsätta prata med min Far just då! När jag skulle gå, hade jag hängt nycklarna i hallen men de var inte där! Jag letade efter dem o då hängde de i grovköket! Så jag tog de igen o la de i min kappficka, men när jag öppnat dörren o skulle låsa fanns de inte där! Då sa jag till Far jag måste gå nu, men är strax tillbaka. jag gick in för att leta igen o då hängde de i badrummet precis innanför ytterdörren. Då var Far nöjd 😉👍
 
Lite efter att jag hade kommit hem kändes det ”tomt” här o jag kände inte som om det var någon här längre! Jag som så gärna ville prata med honom om så mycket...
På kvällen när sambon o jag satt o såg på TV slocknade plötsligt värmeljuset fast att det fanns mycket stearin kvar! När jag skulle tända det igen så sprakade det som bara den ett litet tag sedan lyste det så vackert igen. Nu kände jag doften av White horse, som var Fars rakvatten! Han luktade alltid så gott så man bara ville krypa in i hans famn🙅‍♀️
Då sa jag tyst att vi skulle prata lite när sambon skulle åka till Ica för att handla nåt gott till kaffet. När han gav sig iväg så kände jag att Far satt bredvid mig i soffan. Vi pratade om allt möjligt, han var mycket ledsen hur mina 2 syskon betett sig efter att Mamsen också gått över 😢
Vissa saker glömmer man ju inte, utan man förtränger det o plockar fram det då o då för att vända o vrida på det! Far sa jag har ju lärt er alla tre att ärlighet varar längst, men sa han du är den enda som har tagit det åt dig! Han var mycket ledsen att de hade gjort så emot mig - jag som var deras hjälpreda under många år, då de andra två inte hade lust eller tid...! Han berättade att han varit hos mig ofta när jag hade suttit o gråtit över allt de gjort. Och det har jag ju känt en varm klapp på kinden eller på huvudet o sen hade tårarna gått över i ett lugn o harmoni! Han såg så lycklig ut smal o snygg o en del år yngre. Och han kunde gå själv - ingen rullstol längre o Mamsen o han hade det så mysigt tillsammans berättade han❤️❤️🙏
Han tog mina händer o värmde de i sina o sa både jag o mamma är med er er alla tre...
Jag hann säga att jag Älskar dem o saknar dem, men det visste han redan🌈
Ja kära nån vilken upplevelse o så mycket Kärlek på en o samma gång❤️❤️🙏
 
Jag är så tacksam för Livet!
Jag är också tacksam för min Gåva, för hur skulle jag annars kunna ha den fina kontakten med dem Tack!
 
Jag önskar er alla en fin fortsatt tisdag!
Sprid KÄRLEK
o ni får KÄRLEK tillbaka❣️
 
Take Care
 
🌟💜💜💜💜💜🌟
 
 
 
 
#1 - - Carina:

Kära vännen,
Vem mer än du med beskriva din kära pappa och mamma med så mkt kärlek och omtanke.
De båda finns för dig en bit bort.
Kam från din vän ❤️

Svar: Tack kära Carina!Det var vackert skrivet av dig och menat från hjärtat 💜 det kände jag direkt👼
Ja det känns härligt att veta, jag får ju besök av dem lite då o då när jag som mest behöver det👍...Kramisar till dig min fina goa vän💜💕👼
Angelnrone

#2 - - Tess:

Åh fina angel, vad vackert skrivit om din far, det berör verkligen om jag kan se framför mig hur betydelsefulla de varit för dig men även för dig, som varit en hjälpande hand.

Jag skulle bara meddela att jag skickat iväg ett mail till dig då min telefon gått sönder =(
kan du svara på det sen när du får en stund över?
Kramar i massor från Tess

Svar: Hejsan Tess! Tack vad vackert skrivet vännen🙏ja vi betydde verkligen mycket för varandra o de älskade Emy min goa tös o hon dem❤️❤️

Vad trisst med din mobil det känns som om det går bra o snabbt stt laga den👍
Jag har mejlat dig hoppas stt du fått mitt svar. Kramisar t er
Angelnrone