”SÅ LEDSEN JAG BLEV O TRÖTT...!”

 
 
Gokväll alla kära följare o Medmänniskor ❣️
 
Igår skulle jag plantera mina nyinköpta växter, som skulle förgylla mina tomma krukor. Men jag hade så roligt tillsammans med söte lille Viggo min lille prins💚 att vi rent glömde bort att plantera nåt.
 
Natten som gick var helt utan sömn pga av min värk som ger sig tillkänna då o då o mest på natten. Det innebär att jag försöker sova nån timme efter att sambon har gett sig iväg till sitt jobb!
Men jag hann inte mer än sluta mina ögon, förrän jag väcktes av en skåpbil som stannade utanför vårt sovrum som hade persiennerna nere...klockan var 06.20😴😴
Det tog inte en minut förrän att det kändes som om om man hamnat på en högljudd byggarbetsplats🤭
 
Högljudda röster på ett annat språk, det slogs i dörrar, man skrek åt varandra o det fanns absolut ingen som helst empati o förståelse för oss som bor runtomkring. Det fanns gott om plats att parkera utanför huset där de skulle renovera!!?
 
Till slut brast jag i gråt o kunde absolut inte somna om. När man sedan hör denne grannes stora hund skälla som en galning, ja då rann bägaren över...
Jag gick upp och var sååå trött o bara grät😢😢😢
 
Samma granne fyller sin soptunna med allt o då menar ja allt så att locket inte går att stänga (ingen sopsortering precis) så när man kommer ut o ska hämta post o tidning, ja då blir det till att plocka gamla sopor på vår tomt som kommit över till oss...! De måste vara förälskade i ”råttor”, till skillnad från oss andra som bor här i området! 
 
 
Jag tycker det skulle finnas nån form av ”körkort” för de som flyttar in i sitt första hus eller nån kurs så att de från början får veta vad som gäller. Det finns ju förstås de som klarar det galant o har empati o förståelse för de som bor runtomkring!
Vi har helt underbara grannar o så kommer det in någon som  saknar det här med just empati...!
 
Det vore intressant om någon som har det likadant har lust skriva några rader i kommentarer o kanske tipsa på hur ni har gått tillväga för att det skulle bli ljusare o trevligare!
 
Normalt är det jag som brukar peppa o  ge ett bra tips när saker o ting inte är sig likt!
 
 
 
 
 
 
 
Tyvärr var jag för trött o ledsen att jag satte in växterna igen...!
 
🌟💜💜💜💜💜🌟
 
Sprid KÄRLEK och du får KÄRLEK tillbaka - jag vet.Prova o se vad som händer❣️
 
 
#1 - - Tess:

Hej fina angel, nej vad jobbigt med grannar som inte visar respekt, hoppas ni får rättvisa med er och att de lugnar ner sig. så du kan få ro och sova på morgonen.

Jag vet hur det kan kännas då vi har grannar som spelar väldigt hög musik. ibland till midnatt.

Hoppas allt löser sig snart för er, kramar och massa styrka..

Svar: Hej rara Tess!Ja det är så trisst att man inte kan visa hänsyn o vanligt förnuft! Tyvärr har de visat en mkt tråkig attityd från dag ett o vi är inte de enda som har drabbats av dem men på olika vis...Man får ju hoppas att de "växer upp" o tar sitt förnuft till fånga för allas trevnad! En ursäkt hade varit på sin plats så man kan gå vidare...Hoppas ni slipper det spelandet med jobbigt😢 massa goa Kramisar Angelnrone💜🌞👼
Angelnrone