”1111 OCH CHOKLADENS DAG”

Tjingeling alla goa följare o Medmänniskor!
 
Idag är det ju en dag som man firar en del olika saker. 
Alla Singlars dag
Arkivens dag
Nordiska Klimatdagen
Hågkomstens dag
och
Chokladens dag!
 
Så..det är bara att välja vilket som passar bäst för var och en🎉
🍪🍪🍪🍪🍪🍪
Ja som ni förstår så väljer jag något som både är nyttigt för en del av kroppens mående, men också så himmelskt Gott😋
Helt rätt jag firar Chokladens Dag!
 
 (Collaget har jag gjort-men bilderna är lånade från nätet)
 
Choklad mums i alla de former!
Visste ni förresten att Choklad har en god inverkan på kropp och själ, givetvis i lagom mängd!
Om du t.ex. väljer en mörk Choklad utan smaksättning, så ger smaken hjärnan mättnad. Väljer du däremot en ljus Choklad, så ger den hjärnan en motsatt signal som ökad aptit och ät mer!
Så om du äter 1 ruta bra mörk Choklad så kan du äta den med gott samvete och är dessutom en investering i hälsan.
 
1: Den är fylld med massor av Antioxidanter o forskare tror att just mörk bra Choklad innehåller mest Antioxidanter. Efter på listan följer rödvin, frukt och grönsaker.
Antioxidanter är alltså bra för kroppen!
 
2: Choklad släpper lös lugnande Endorfiner och lindrar ångest. Den innehåller dessutom massor med Magnesium som har en positiv effekt på ditt humör, så du som har problem med PMS testa!
 
3: Enligt forskning sägs dagligt intag av mörk Choklad sänka blodtrycket och ditt kolesterolvärde, ät i lagom mängd inte för mycket alltså!
 
4: En studie har också visat att det kan motverka komplikationer vid graviditet!
 
5: Om du äter 20 gram 70 procentig choklad var dag, så får du ett bättre blodflöde än de som äter vanlig mjölkchoklad, som innehåller väldigt lite kakao. Mer kakao är bättre för hjärtat dock i små mängder!
 
6: Choklad kan vara bra för huden enligt forskare från Tyskland. Enligt dem så visar det sig att de som äter mörk Choklad, har 15% mindre rodnad i huden vid t.ex. solande. Orsakar Choklad ”acne”, nej inte enligt ett forskarlag från Australien!
 
7: Till sist...en studie på ett Universitet i Chicago visade att man gett råttor Choklad för smärta och det visade att smärtan lindrades. Men det är ju ingen som påvisat hittills att just Choklad är smärtstillande på oss Människor...
Och hade det varit det så hade i alla fall jag ätit massor eller i lagom mängd - mörk choklad så att min för tillfället olidliga värk hade försvunnit!
 
Själv älskar jag mörk Choklad i alla dess former eller till ett glas ”rött” .
Med eller utan ett glas ”rött” så vill jag säga att visst gör det gott på många sätt och vis i lagom mängd förstås 👌
 
Men....
jag firar också Hågkomstens Dag❣️
Vackra minnen som man bär med sig Livet ut❣️
Mina vackra Minnen är så många och Alla får de plats i Mitt Stora Hjärta - precis där de hör hemma i Hjärtat!
Så Hågkomstens dag står mig nog närmast att fira o vem vet tillsammans med en god bit Choklad❣️
 
Jag önskar er alla härliga Medmänniskor en mysig lördag, vad ni än väljer att fira, så fira på👏🎉💝
 
Angelnrone
Andlig Vägledare o Healer
med ett stort hjärta
Take Care o Sprid Kärlek
🌟💜💜💜💜💜🌟
 
 
Skriver lite senare idag vad 1111 står för, siffror som jag ser daglige överallt!
1111 är ju Mästarens tal och betyder så mycket vackert och meningsfullt - Andligt!
#1 - - Tess:

Hej angel, åh då var det tur att jag mumsade mörkchoklad igår, min favvis är med mintchoklad, jätte bra fakta om choklad med, den är fylld med massa nyttigheter för kropp och själ =)
Tack för att du delar med dig,kramar i massor från Tess

Svar: Hejsan Fina ! Du är för härlig hihi😉 mintchoklad är jättegott men inte nyttigt. Kul du gillade chokladinfon o visst är den mörka nyttiga chokladen både god o nyttig, fast i lagom mängd😉👍 Det var så lite så, men du visste säkert en hel om det du som håller på med just hälsa👼 Kramisar i massor💜
Angelnrone