"GLAD MIDSOMMAR..."

 
Morning alla rara följare o Medmänniskor!
 
Visste ni att man firar just Midsommar i Sverige för att det är den ljusaste tiden på året....
Människor har i alla tider uppmärksammat den typen av "brytningstider". Dessutom infaller just Midsommar vid en tidpunkt på året, då man hade ganska lite att göra i jordbruket...
 
På Midsommarafton brukar man dansa kring Midsommarstången och sedan ätes nypotatis, sill, (matjessill, gräddfil, gräslök, grovbröd med ost o till efterrätt färska jordgubbar o grädde ...mums!
Många har kanske svårt att sova på Midsommarnatten eftersom det är en av årets ljusaste nätter!
Till alla som vill drömma om sin drömprins/prinsessa - glöm inte plocka 7 olika sorters blommor o lägg de under kudden 😍 vem vet kanske dyker det upp något intressant i drömmen...
 
Jag skickar er alla kära Medmänniskor en varm Midsommarkram!
Take Care o Sprid Kärlek
Angelnrone
🌟💜💜💜💜💜🌟
 
 
🍃🌸🍃🌺🍃🌼🍃🌹🍃🌺🍃🌸🍃
 
Jag måste berätta något roligt😊
 
Jag stod på Flower Team o gjorde en krans till minsta barnbarnet Eyla 2 år🎀
Plötsligt står det en ung tjej o en kvinna runt 40 ca bakom mig. Jag sa att jag kan flytta mig så får vi plats alla... Då sa de båda nästan samtidigt, det behövs inte vi ska med ha en krans😉...
Inte utan att jag blev stolt de trodde att jag gjorde Midsommarkransar👍😊 Tyvärr sa jag det är till mitt lilla Barnbarn! När jag var klar med kransen kom det fram en kvinna o sa så vackert o en kvinna vände i dörren o kom in igen o sa vilken vacker krans den är gjord med Kärlek sa hon, japps det är den svarade jag o tackade alla som gillade den lilla kransen som skall bäras lite senare idag av mitt lillaste Hjärtegull!
Dottern min satte den runt en vacker Ljuslykta så länge, eftersom lilla Eyla vilade middag!!!
 
 
 
Visst är Midsommarkransen vacker...❣️
Jag skulle bli jätteglad för en rar liten kommentar, ni är ju så många som följer mig på bloggen❣️
 
🍃🌸🍃🌺🍃🌼🍃🌺🍃🌸🍃
 
Så här söt blev lilla Eyla i Midsommarkransen❣️
 
 
 
Och lika söt blev min Dotter i den...
 
 
Jag är så stolt❣️ Och jag Älskar er så mycket💞 
Tänk att lyckas fånga sååå... Mycket KÄRLEK PÅ BILD - Underbart❣️
#1 - - Tess:

Hej finaste, wow vilken vacker krans du gjorde, den var verkligen jätte fin, passade perfekt både på söta Eyla och sin fina mamma, sänder er massa goa kramar och hoppas ni haft en bra midsommar. kramar i massor

Svar: Hej fina!Tack ja visst blev den fin! Båda tjejerna blev så söta i den håller med dig ...Ja tack en lugn o fin Midsommar förutom att ungdomarna som bor lite längre bort hade en fest som höll på till 04-tiden med väldigt hög musik o mycket bråk det var ju FF suck! De hade hyrt ett partytält och som de bar sig åt...Till slut kom John Blund och la lite drömstoft i mina ögon hihi...Hoppas att ni med har haft en fin Midsommar! Kramisar i massor!
Angelnrone