"EN MYSIG DAG I LUND TILLSAMMANS MED EN FIN VÄN..."

 
 
Kära följare o Medmänniskor!
Idag skulle jag o min barndomsvän åka till Ystad, men tågtiderna var ändrade och många byten o ....massor med folk som skulle till Malmöfestivalen! Så vi valde att strosa i mysiga Lund istället!
Vi började med att fika på "Mormors Café" ett jättemysigt litet café mitt i City!
De flesta små mysiga butikerna hade försvunnit o lämnat plats åt nya matställen...synd, men det fanns en hel del kvar som vi besökte.
Ovan syns lite bilder från torget i Lund där vi bl.a. käkade en underbar Asiatisk mat på det mysiga innestället "Rosegarden"! Ett jättefräscht ställe med god mat o trevlig personal ett ställe värt att besöka! Man fick väldigt mycket, så mycket att mer än hälften blev kvar! En av tjejerna kom in med varsin "Doggy bag" ta med er hem resten sa de, så det gjorde vi😉
Bilderna är från restaurangen, maten, mysbelysningen, och en tavla föreställande Buddha som jag formligen förälskade mig i!
2 bilder var från Mårtenstorget utanför o den lilla fontänen med rogivande ljud...
🌼🌼🌼🌼🌼
 
 
Det här var något mycket fiffigt, som vi aldrig hade sett tidigare! En väldigt lång bänk förankrad i husfasaden och "luckorna i vitt, var bord som man fällde upp om man hade fika med sig! En tidning var där o fotograferade så vi kommer med i en känd inredningstidning ... kul😄
🌺🌺🌺🌺🌺
 
Sedan hittade vi en mysig liten affär med annorlunda ting och där hittade jag denna lilla söta hatt till mitt yngsta lilla Barnbarn-så gullig!
 
 
🌸🌸🌸🌸🌸
 
Min fina vän vet att jag älskar Änglar av alla de slag o hade köpt denna till mig tack min fina så söt!
 
En toppendag tillsammans med en fin vän, underbart väder med Sol o värme o tjejsnack o många hjärtliga skratt...!
Tack Maggan för en helt underbar dag o för den söta lilla Ängeln - Ystad tar vi nästa år fast en helg då det inte är festival i Malmö och packat med folk på tåget, jag fixar ju inte det med min cellskräck...tyvärr!
I skrivandets stund halkade jag in på tisdagen av bara farten...
 
Natti natti Sweet Dreams
Take Care o Sprid Kärlek❣️
 
 
🌟💜💜💜💜💜🌟