"ANGELNRONES LJUVLIGA AVOCADORÖRA..."

 
 
 
 
Hejsan alla goa följare och Medmänniskor! 
Ja nu är det helg, solen är uppe och många av oss har redan börjat grilla...
Sååå...jag tänkte fresta med något gott just till det man har grillat, men det går lika bra att äta till något gott man lagat till inomhus!
Idag är det t o m fredagen den 13:e som enligt gammal skrock är en otursdag, men jag har precis som några av mina vänner - räknat det som en redig turdag!
 
Här kommer så receptet på "Angelnrones ljuvliga avocadoröra"
 
Detta behöver Du:
 
1 lagom mjuk Avocado - delas på mitten på längden och gröps ur och lägges i en skål
(o kärnan kan du sticka ner i en kruka så blir det ett litet fint grönt träd)
2 hårdkokta ägg skalas när de svalnat lägges dessa tillsammans med avocadohalvorna i skålen
Några droppar citron efter egen smak
2 stora pressade vitlöksklyftor
Kryddor grovmalen svartpeppar och aromat
 
Garnering: tomat och dill, men man kan variera med t. ex. Räkor/citronskiva och dill, smått hackad rödlök och lite  rom.
 
Blanda ovan med gaffel eller stavmixer  eller med en gaffel och lägg tillbaka röran i de båda tomma skalen från avokadon och toppa med någon av garneringarna här ovanför. Själv har jag på bilden toppat med dill och 3 olika sorters små tomater.
 
Ett gudomligt tillbehör nu till Sommarens grillrätter, men även till stekt fisk eller som jag brukar äta den - precis som den är. 
 
ETT VEGETARISKT TIPS är att skära stavar av de grönsaker man gillar och doppa i Avocadoröran "supergott"! Tillsammans med glas isvatten och citron.
 
SMAKLIG MÅLTID - önskar
 
 
 
Angelnrone
En Ljusspridare och Medmänniskor
Take care
☆♡♡♡♡♡☆ 
#1 - - Anonym:

Hej fina angel, åh vilket gott recept, jag är en avokado älskare och ska lärt göra detta någon gång. :) tack för receptet. Kramar i massor

Svar: Hejsan fina Anonym...Ja det är ju både gott och nyttigt och man kan använda den till så mycket t o m Smoothies som jag älskar:) Det var så lite så Kramar tillbaka i massor!
Angel ♥
Angelnrone