ANGELNRONES HIMMELSKA PÅSK GODIS...🐣🐇🐥

 
Visst ser det smaskigt ut👍😉
 
Detta behöver du :
 
Marsipan med olika smaker - själv hade jag med smak av vanilj och en med jordgubb.
ODENSE  nougat, men det går lika bra med små styckchoklad i nougat.
Mörk blockchoklad.
Glitterglasyr i olika färger från Oetker. *4 st i var förp.
 
Du gör så här:
 
Skär små fyrkanter av nougaten, skär sedan skivor i  0,5 cms skivor av marsipanen och tryck ut skivan tunt och lägg nougatfyrkanten i mitten och densamma med marsipanen. Rulla den rund mellan de tvättade handflatorna till en liten boll sedan rullar jag den till ett ägg. Smält blockchokladen i ca 1 minut i micron och lägg i äggen och vänd de så att de får choklad runtom. Jag tog en gaffel försiktigt under ägget och lyfte upp dem med, på så vis rinner överflödig choklad ner igen i den smälta chokladen. Därefter lägger jag alla på en tallrik en bit ifrån varandra. Så till slut låter jag chokladen stelna och när det är klart så kan man glra vilket mönster man vill med hjälp av glitterglasyren!
Här har jag gjort ett litet "fågelbo" med små urplåsta och målade vaktelägg, eftersom jag skulle ge bort det istället för en blomma! Sen kan man slå in dem i cellofan jag hängde en liten söt keramikhöna i gula band i toppen.
 
Detta blev uppskattat och jag lovar... de var supergoda!
 
 
 
Lilla söta Eyla poserade som en riktig liten fotomodell och så lik sin Mamma i samma ålder!
När hon åt ett ett ägg sa denna lilla goa 1,5 - åring....mmm gott Mormor! Så de fick det bästa betyg man kan önska sig!
Tack min fina lilla underbara Eyla
"dubbelvink o puss på lilla näsan"
från Mormor
 
 
 
Angelnrone
Sol i Hjärta
Sol i Sinne
 ☆♡♡♡♡♡☆
 
#1 - - Anonym:

Hej fina angel, herregud vad gott det ser ut, verkligen kreativt och så duktig du är. Åh Eyla är så söt, hela hon är så underbart söt, skulle gärna gett henne en kram. ♡♡♡
Nu ska jag jobba, hoppas du får en trevlig påsk. ♡♡♡ massa goa kramar

Svar: Hej o tack rara Tess! Jag får väl gömma några tills vi ses;) Tack ja hon är verkligen så underbar och charmig! Och hon pratar så och det är mycket mamma o pappa så klart, men när mormor o morfar kommer så ska hon berätta o visa o kramas o pussas ja jag är så glad för de alla tre små "påskkycklingarna"! Jag tänkte du skulle få täffa både dottern min och Eyla, killarna har du träfdat innan:)Duktig du är Tess som jobbar hela påskhelgen jag önskar dig o Andy en fortsatt fin påsk! Massa goa kramisar Angel☆♡☆
Angelnrone

#2 - - Anonym:

Det var jag Tess som skrev ♡♡♡

Svar: Hihi...du e för härlig vännen♡♡♡
Angelnrone