JA, SÅ HÄNDE DET SOM INTE FICK HÄNDA...

Igår föll min fina lilla mamma på sitt vårdboende:(
Personalen hittade henne liggandes på golvet i sin lilla lya där. 5 minuter tidigare hade jag ringt o frågat hur hon mådde o de sa att hon var pigg. Hon har både ätit o sovit dåligt o inte har hon velat dricka heller! Efter 5 minuter fick jag bud om att åka upp till lasarettet o möta upp för mamma som var på väg in i ambulans. De tog väl hand om oss på akuten, röntgen och avd 38 ortopeden samt de två trevliga tjejerna som körde mamma in i ambulansen. Tack kära ni alla för ert rara bemötande och goda kunnande!!
Det visade sig att min lilla mamma brutit både höger överarm och bäckenet... Stackars henne så ont hon hade hon var väldigt foglig trots sin svåra smärta, men hon vill inte ligga nån till last och så rädd att besvära. Hon kunde inte röra sig som hon brukar och det gjorde ju rejält ont när de undersökte henne.
 
Jag vill bara sända dig mina Kärleksfullaste tankar och jag ber för dig att du kryar på dig!
Jag vill även sända en massa goa kramisar t min goa dotter med familj Emy, Calle, Liam, Viggo o lilla Eyla för att ni jämt är så goa o rara som tänker på mormor/gamlamormor! Imorgon när hon vaknar kommer hon att bli överlycklig av de vackra blommorna ni skickat till henne -ni är underbara! ♥♥♥♥♥
 
Jag önskar att Omsorgscheferna hade tänkt lite mer på våra gamla som faktiskt har jobbat upp samhället till vad det är idag! De är värda en bättre "sista tid" på alla sätt och vis! Personalen på vårdboendena(gäller samtliga) är underbannade de behöver mer bra o kunnig personal, då behöver inte sådant här hända...
Det är ju så många gamla som ska samsas om 2-3 undersköterskor hur ska de hinna med allt?
Mor lilla hoppas du kryar på dig snart igen, jag kommer o tittar till dig så du äter ordentligt:)
 
Sänder dig massor av Kärlek din Ea-Lea och Angelnrone♥♥♥☆☆☆
 
Skrivet från plattan...