DAGENS TÄNKVÄRDA ORD...

 
 

 
Sänder lite KÄRLEK till alla Er Medmänniskor med ett äkta Hjärta o massor med Empati o Ärlighet!
För det är ju A o O här i Livet, för att man ska uppfattas som en Medmänniska!
En Medmänniska är något vackert - som  bryr sig och är någon som MAN KAN LITA PÅ I ALLA LÄGEN...
Det är mycket viktigt då man "jobbar" för och med människor, att man tänker med både Hjärta och Hjärna för det hänger ihop! Tolkningar utan att lyssna, är inte heller sunt - när man "jobbar" med just människor det kan bli såååå... fel!
Så ett gott råd till de som "jobbar" med och för människor - TÄNK FÖRST OCH TALA SEN!
 
Som man läser i dagstidningarna nu, så saknas dessa så viktiga bitar inom vissa områden - det är skrämmande usch så hemskt!  
 
Take care varför inte säga något fint och ärligt nästa gång istället för att dömma - bilda sig en egen uppfattning och se vilken underbar person du har framför dig! Jag lovar...man mår mycket bättre då!
 
Massa goa Kramisar med healing från mitt Hjärta till alla fina Medmänniskor♥☆
Puzz Angelnrone♥♥♥
 
 

#1 - - Tess:

Hej angel, bra där och skrämmande hur samhället kan gå till, men de människor kommer få igen förr eller senare på något sätt, så tror jag.
med empati och ärlighet kommer vi långt här i livet.
Kramar till dig fina

Svar: Kära Tess!Javisst är det skrämmande! Och visst är det så de som beter sig så fördärvar för sig själv till syvende och sist:) Jag brukar numera kalla det för "Kommunal Människohandel" fruktansvärt hemskt, hur helt vanliga människor drabbas av att man nonchalerar och fördärvar för dem - gång på gång! Jag läste att de unga som börjar arbeta där, t o m får lära sig att de har MAKT, fast de inte är färdigutbildade!, Kära vän, man blir både frustrerad och gråtfärdig att det får gå till så! Men jag tror att det kommit till kännedom lite högre upp nu (eller vet), så de får nog skärpa till sig nu och använda sig av just Empati och Ärlighet och ställa saker och ting tillrätta! Helt rätt med Empati och Ärlighet kommer man långt här i LIVET! Och man sover gott med sådana fina egenskaper!Kramisar till dig med min fina - trevlig fortsatt söndag! Angel♥♥♥
Angelnrone