OCH SÅ LITE ANDLIGT SPÄNNANDE SÅ HÄR PÅ SENA TIMMAN...

För några månader sedan, visade jag en bild här på bloggen, som jag hade tagit i Mariakyrkan i Helsingborg!
 
Flickan till vänster i lite vit/rosa kläder och (när man förstorar upp kortet) - en gammaldags hätta på huvudet. Flickan fångade jag på bild, men fanns i verkligheten inte där!
När jag och en vän till mig var ute och lunchade tillsammans häromdagen, så passade vi på att avsluta dagen med att gå in i kyrkan eftersom som fina vän aldrig varit där! Dessförinnan åt vi på ett härligt ställe som låg mittemot kyrkan. Underbar mat och supertrevliga tjejer som jobbade där! När vi satt där, så fick jag till mig väldigt mycket!! Människor rörde sig runtom oss och efter ett tag, blev det rejält kyligt runtom oss. Jag frågade ena tjejen som jobbade där, om det var ok att stänga dörren. Hon stängde den själv, men det hjälpte inte. Till slut tog min vän på sig sin sjal och vi frös så ,fast att det var strålande sol ute. Sen luktade det brand men jag såg ingen brand. Så när vi hade ätit klart frågade jag personalen  om det hade brunnit där för länge sedan? Ja sa de, för en hel del år sedan...  Jag upptäckte fler saker och fick svar på dessa frågor med, men då passade jag på att fråga om det funnits någon begravningsplats därunder tidigare. Då berättade hon att det fanns en kyrkogård tidigare där och den sträckte sig ca 100 m neråt mot Drottninggatan till. Tjejen där tyckte det var spännande allt det jag fick fram och hoppades på att vi snart kom dit igen! Så...det lovade vi att göra.
 
Då vi var klara gick vi mot den stora kyrkans vackra port! Utanför finns det några trappsteg och under första steget på mitten ungefär, så låg det en liten hög med löv. Jag kände att där ville jag inte gå det fanns något där. Så jag sa åt min vän att vi går på sidan istället och det gjorde vi. När vi kom in i kyrkan la vi en liten peng i en bössa och tände ett ljus för någon som jag längtar efter sååå...! Min vän undrade om vi kunde gå i mittgången fram till Altartavlan med Jesus ovanför - denna är så otroligt vacker, ja hela kyrkan! Vi hade både varsin önskan som ligger oss varmt om hjärtat, så vi bad om att få ett tecken på att detta skulle gå i uppfyllelse mycket snart! Plötsligt dönade det bakom altartavlan och min vän tog tag i mig och sa vad var det. Vårt svar sa jag ! Underbart jag kände mig glad liksom i hela kroppen, en glädje som inte går att beskriva!!! Hon frågade om vi inte kunde sätta oss i en bänkrad, jovisst sa jag det kan vi göra. Vi vänder oss om för att välja ut en bänkrad, då plötsligt  den lilla dörren öppnas åt oss till den första bänkraden till höger - där flickan på bilden sitter till vänster (men hon fanns inte här idag)! Min vän var helt fashinerad, så ser jag en liten tanig äldre man hastigt skymta förbi framför oss för att i nästa sekund försvinna i intet. Såg du sa min vän såg du den mannen? Jag log och sa att jag med sett honom.  Han hade en låg platt kupad hatt, med stort brätte i svart, hans kappa var knälång rak med ståndarkrage och vid händerna var den klockad. Ansikte, händer eller ben såg vi inte någon av oss. Det här var mäktigt sa hon! Efter ett tag ringer min mobil (som jag trott att jag hade stängt av), mannen var utanför och skulle hämta oss. Då ser vi en kvinna komma in i kyrkan längst bak och sätta sig på ett kontor.
 
Vi gick dit för att fråga henne lite som vi undrade  över, det här med trappan fick vi en förklaring på! Förr i tiden så fanns det ingen trappa där och precis där jag berättade att jag inte ville gå, där ligger en Mamma och hennes lilla barn begravt hon berättade lite om händelsen och den gjorde ont i både hjärta och själ! Då jag visade bilden som jag hade tagit, sa hon att det såg ut som henne från ett tidigt 1600-tal. Hennes långa hår, hättan hon besökte kyrkan ofta och hon hade skymtat henne själv också. Något som jag inte hade lagt märke till själv var, att flickan sitter en bit upp och alltså inte i bänkraden...det var kvinnan på kontoret som såg det. Hon hade mycket intressant att berätta, så vi har bestämt oss för att för att besöka kyrkan snart igen!
Så händer något märkligt när jag är på besök i en blomsterhandel av en alldeles speciell orsak och väntar på att kvinnan vid disken ska bli klar, bakom deras skynke till fikarummet kommer mannen i de svarta kläderna igen, fast denna gången stannar han till en sekund eller två och tittar på mig och ler och vips är han borta - igen.
Som medial och med ett Andligt intresse så får man vara med om mycket både spännande och ibland också lite "kusligt"...
Så kära vännen Tack för en något udda, men jättetrevlig dag ser fram emot nästa gång vi ska dit...
 
Massa goa kramar till dig min fina vän och till er alla som kikar in på min blogg!
Take care sov sött och dröm vackra drömmar er allas Angelnrone♥♥♥
 
 
 
 
 
#1 - - Tess:

Åh wow vilken underbar läsning, du skriver verkligen med inlevelse ♥
Det var underbart att få vara där med dig och uppleva allt andligt. Alla våra böner kommer snart vi till verkligen, det vet vi. ♥ massa goa kramar

Svar: Tjingeling Tess! Tack snälla - det värmer! Ja vi hade en trevlig och givande dag (får vi snart göra om igen)! På tal om våra "böner" så fick vi ju bekräftelse redan i Maria Kyrkan ju - eller hur. Ja det kommer att bli toppen!! Jag önskar dig en härlig fortsatt dag och du...vad kallt det var ute idag förresten, hoppas det har lagt sig tills du ska hem ikväll! En massa goa kramisar till dig med vännen! Angel♥ See You soon...
Angelnrone