LITE SKÅNSKA SOMMARBILDER...

Tog en paus från hettan på altanen puh...sååå varmt!:)
Passade på att lägga in lite bilder ifrån vårt vackra Skåneland - Söderåsen! Visst lyser det härligt gult på våra vackra åkrar - nästan som en tavla man njuter...
Vi hittade en gammal väderkvarn eller mölla som vi säger på skånska dock utan "vingar och taktopp". Det var någon som hade gjort om den här till bostad häftigt!
Och så till sist något man ALLA kommer till på sin väg genom Livet - ett vägskäl!
...och då menar jag det här med att välja yrke, boende, öppna eget (när inga jobb finns), när man hittat något att ha på sig och inte kan välja - ja jag skulle kunna räkna upp hur mycket som helst :)♥!
När man står vid ett vägskäl som vi andliga och mediala menar - då gäller det att välja rätt väg in på Livets stig - vid ett vägval! Ibland sätter någon käppar i hjulet och gör allt för att fördärva - men då får man INTE ge upp - för trägen vinner - till slut! Och då lättar alla tankar, för att sedan lysa upp LIVET med hjälp av Solen, Lyckan, Glädjen och Tryggheten och Universums rena vita ljus! TANKENS KRAFT STYR ALLT...! Och då får man dubbelt upp av allt det goda. Samma gäller för den som fördärvar för någon - även där får man dubbelt upp fast på ett helt annat sätt. Därför kära medmänniskor, är det väldigt viktigt att man är ärlig och snäll som människa! Då får man så mycket mer gott och härligt här i Livet - väl värt att prova - faktiskt!
Nu önskar jag er alla en fortsatt härlig Fredag kanske jag kommer in senare men nu är det dags att förbereda grillen - mannen är snart på väg hem och då ska det mysas!
 
Kramisar med massor utav KÄRLEK till er ALLA! Tänk Positivt!!!
 
Ett gott råd till er som gillar att fördärva just för andra tänk så här: Vill jag verkligen göra så här mot någon? Vill jag att någon gör så mot mig? Då får man svaret på direkten! Och...så vill ju INGEN eller nästan ingen i alla fall!
 
Take care och glöm inte kramas och skratta tillsammans! Säg något fint till någon som behöver det och du får tusenfallt tillbaka - I promice!
 
Angelnrone - en Medmänniska!♥♥♥
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Isabell:

Du har en jättefin blogg!

Svar: Åh tack fina Isabell! Det var jätteroligt att höra, stor kram på dig och välkommen in igen! Kramisar Angelnrone♥
Angelnrone