VÄRLDSSTICKAREDAGEN FÖR VÅRA HEMLÖSA...

I onsdags var det ju Världsstickaredagen, där man stickade till våra så utsatta hemlösa - så att de slipper frysa när kylan tränger på - igen! När jag fick höra om den, så var det bara något mitt hjärta och själ brann för och det var en självklarhet, att jag ville dra mitt strå till stacken! Vi var ett gäng på 5 man som åkte dit och det stickades för fullt överallt i trädgården när vi kom.  Vi satt i en underbart lummig trädgård på "Köpmansgården i Höganäs" Det var en fantastisk och färgglad kvinna som  hade tagit det här initiativet i Höganäs Lena som har "Lenas garn" i Höganäs. Tack fina Lena som tog detta underbara initiativ!
Här kommer lite bilder på alla oss som ställde upp denna ljuvligt soliga sommardag!
Camilla, Underbara Lena, Margareta, Jag, Radmila och Marie! Här står vi och väljer ut garn ur stora lådor och sen var det bara att sticka färglada och varma mössor, halsdukar och vantar!
3 stickglada kvinnor....
Och....här har vi ett glatt gäng till!
...ett till...
...och ett till...
...och här är vårat gäng och ALLA så stickade vi från hjärtat!
 
Stort tack till Lena som tog initiativet och bjöd in oss!
Stort tack till Köpmansgården i Höganäs som upplät sin lummiga trädgård åt oss...
och sist men inte minst till ALLA oss Medmänniskor som var där och gjorde en fantastisk insats till våra kära Hemlösa som i vinter får lite mer som värmer den så utsatt kroppen!
Till ALLA  sänder jag KÄRLEK från mitt hjärta och tackar för en underbar eftermiddag!
 
En massa goa Kramisar till er ALLA  från
 
nrOne!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Therese:

Vad härligt och mysigt det ser ut och jag tycker det är en god ide att hjälpa de hemlösa, så hjärtligt..
Kramar i massor

#2 - - Angelnrone:

Ja det kändes skönt att få hjälpa till med det lilla och att några kan hålla sig varma när vintern tränger på...Massa goa kramar Angel♥