TREVLIG MIDSOMMAR...

Vi tjuvstartade lite på ABF i Åstorp dan innan!
Den här vackra midsommarbuketten hade Marie med sig, visst är den vacker!
  
 
 
 
Tyvärr blev det inte mer bilder just den här dan, eftersom vi alla hjälptes at med både mat och dukning.
Men jag kan avslöja att det här bordet fylldes på med både, matjessill, stekt korv och köttbullar, bröd och ost m.m. det var bara att "hugga in" och njuta! Vi var 30 pers som avnjöt allt detta goda!
TACK ABF!
♥♥♥♥♥♥♥
Så var det då Midsommarafton! Vi började med att storhandla hem inför nästa vecka härhemma!
Medan jag satte in all vår mat, passade jag på att koka lite nypotatis till lilla Mor och gjorde en härlig midsommartallrik speciellt åt henne. Tyvärr så var hon för trött att komma till oss, vilket hon brukar göra annars, så vi åkte in till henne istället - man får INTE glömma våra gamla föräldrar en sådan här dag!
Mamma blev överlycklig hon njöt av sin mat och midsommarblomma samt sin härliga Midsommarbakelse som hon skulle gömma till kvällskaffet.
Sedan åkte mannen och jag hem igen och medans mannen gjorde det lite mysigt på altanen för oss två, så passade jag på att färdigställa maten! Vi hade det så lugnt och skönt och njöt fullständigt av allt det goda på bordet! I år firade dotter med familj hos svärföräldrarna på Österlen och passade även på att avnjuta ett bröllop, där deras små prinsar skulle vara "brudnäbbar" mina små sötnosar♥♥:)
Visst ser det mumsigt ut!!! Vi passade på att inviga våra nyinköpta underlägg och mannen hade fullt upp med att äta så det var inte helt lätt att få Mr Blygis att titta in i kameran:)!
 Och...det här var min tallrik! Så mycket brukar jag aldrig äta men så gott! Dricker inte alkohol heller men när vi var hos brorsan sist, så bjöds det på en helt underbar kall öl som är ganska dyr och håller 6,6%, men den är mild för magen. Min mage tåler inte längre starka saker som vissa kryddor, grönsaker och just alkohol. Och jag kan ha precis lika roligt utan - om inte roligare och så har man inte den där hemska inneboende i "knoppen" dan efter och bara det är ju värt att vara utan :):):)!
Denna rekommenderar jag varmt - men kall (vitsigt eller hur):):)
Så till sist fortsatt trevlig Midsommar - drick lagom och se var du håller ögonen på vägen med andra ord var uppmärksam!!!
 
Kramelikram från mig till er alla! / Angelnrone♥♥♥
 
 
 
 
 
#1 - - Therese:

Hej Angel =)
GLAD MIDSOMMAR, maten såg underbart gott ut! =)
Såg ut som en mysig midsommarfirande!!
Massa goa kramar från Tess

#2 - - :

vilken härlig midsommar!! ser jättehärligt ut!:D
nu är jag tillbaka på min blogg igen, och läste även igenom din fina kommentar. tack ängel! <3

Svar: Tack fina du! Ja du kan tro att jag har tänkt på dig!!! Undrade vart du tog vägen...faktiskt! Kul att du är tillbaka igen kramar till dig från mig Angelnrone♥
Angelnrone