"NATTEN ÄR KOMMEN OCH TRÖTT JAG ÄR..."

Natten är kommen och trött jag är,
sängen den "kallar" och benen mig bär.
Att vila för natten och drömma nåt härligt,
gör att smärtan inte blir så besvärligt.
 
Jag drömmer om rosor i lila och rosa att vila mitt huvud på,
älskar doften och färgerna från helt öppna. - men även knopparna små.
 
Mina vingar är trötta och behöver mer energi,
drömmar, vilan, kärleken till Livet blir till en himmelsk magi!
 
Visst är Livet härligt om man är tacksam och glad,
nu är timmen mycket slagen och snart vänder jag ...blad.
 
Höstens andra månad är snart på väg in i vår kalender,
det är då ljus blir till mörker och årets ljusa timmar vänder.
 
Men naturens sprakande färger gör oss glada i vårt sinn,
varma i alla dess färger fast med kylan i vårt skinn.
 
Då får man se tillbaka på sommaren som var,
och tänka lite försiktigt " till Jul är det inte många månader kvar..."
 
Natti natti mina vänner som troget tittar in
Sova gott vi ses snart igen!
 
Angelnrone♥♥♥