IDAG VANN BJÖRN RANELID MITT HJÄRTA!

Jag vet inte hur många som såg "Efter 10" idag Med Malou von Sieverts?
Hon hade besök av bl.a Björn Ranelid och en vän till honom en Journalist som mist sin kära hustru på ett tragiskt sätt. Journalisten berättade att han hade tagit det väldigt hårt och haft massor av vänner innan han mist sin hustru, de hade haft en stor umgängeskrets. Men...efter att hustrun hade gått över på andra sidan så fanns det bara 4 RIKTIGA vänner kvar! Däribland Björn Ranelid. Han hade orkat prata, älta, lyssna, höra av sig, finnas där och lagt vissa saker åt sidan för att hjälpa sin vän. Jag blev rörd till tårar! Gud vilken fin man Ranelid - all heder åt dig (kan du klonas kanske) skämt åsido. Ranelid sa något som jag tyckte var vackert - det finns inga "jag har inte tid", "inte ork"," har annat för mig", "jag måste prioritera förstår du", "jag jobbar heltid förstår du" och jag kan inte för jag ska träffa henne eller honom" m.m. Listan kan göras lång, hur människor som en gång var vänner med varandra kommer med ursäkter, för att de inte orkade... Jag tycker som medmänniska att de är fruktansvärt hur vissa kan vara så själviska och upptagna, så att de inte kan ge en liten minut till någon, som en gång betytt något för den som bär på någon slags sorg! Och jag  känner faktiskt igen en hel del själv (tyvärr)... Men egentligen tycker jag personligen synd om dessa egoister som väljer bort sina vänner "bara för att de inte orkar att höra ältandet"! Synd att människor som tänker så, inte kan tänka - nästa gång kan det vara jag själv... vem ska de då vända sig till. Ja det kanske vissa borde tänka på.
 
Att bry sig, finnas där, höra på ältandet, slå en signal, komma förbi en liten stund eller varför inte skriva några vackra rader. Allt detta och mer därtill - det är A o O för mig att få finnas där och få vara delaktig!
Vänskap är något vackert och som består hela LIVET, men man får inte glömma att "vattna den" så att den växer...och inte vissnar!
Att ta och ge, ger oss så mycket glädje och det finns inte någon som är bättre, finare eller kan mer än den andre - men att öppna sitt hjärta för varandra, lyssna och förstå stärker människans Livskvalite en hel del! 
Det är aldrig för sent att göra allt det där för någon som har det svårt, det gäller att bara "komma  till skott"!
Tack Björn Ranelid!  Du har säkert fått en hel del att tänka efter hur man ska vara som Medmänniska och Vän!
 
Kram och Take care! Angelnrone en ljusbärare och medmänniska♥♥♥
 
Bilden säger mer än ord det man gör mot andra återspeglar sig mot en själv...