ALLT HÄNDE PÅ BARA 1 SEKUND...

Hej alla fina medmänniskor som tittar in på min blogg!
Jag är lessen att jag inte orkat skriva på några dagar! För några dagar sedan så hände det, som jag inte alls var beredd på - jag olyckades på Familia i Hyllinge!
Jag letade efter en alldeles speciell liten sak till min små Älskade barnbarn, som snart kommer på besök tillsammans med Mamma o Pappa. Jag chansade på, att de hade just det jag skulle ha, inne på Haga Hem. Alexandra en ung expedit, som hjälpte mig att leta efter det som jag sökte efter, hon gick före och framför mig låg en trasmatta mitt inne i affären och den kvinnan som gick före mig, råkade "korva" till den, så att jag föll handlöst i betonggolvet framstupa, men hann att  få en törn på näsan av det spetsiga bordet som stod framför mig. Det var ett ögonblicks verk! På Haga hem fanns det en underbar kvinna (kund) där också, som också hjälpte mig. Man ville tillkalla ambulans, men vi hade ju en veterinärstid att passa i Helsingborg, så det gick  ju inte för sig ajajaj...Många  skockades där, men ingen vågade lyfta upp mig, så de ringde min man som kom in och lyfte upp mig. Alexandra hämtade ett stort glas kallt vatten och en stol, men jag mådde inte bra. Läppen bet jag sänder invändigt, näsan var lite blå och lite sårig, men värst var det med kroppen! Knäna, höften, ena armen och magen. De ville beställa en ambulans, men jag linkade ut till bilen gråtandes och med en smärta som hette duga. Efter veterinärsbesöket, körde vi raka vägen hem och jag lovar...jag sov hela kvällen och natten och på morgonen kändes de som om jag varit på världens hårdaste träningspass :) Imorgon har jag fått en tid till min husläkare, för att konstatera, så att inget är brutet eller nåt annat fel. Men seg som man är - precis som min käre Far och min fina Dotter (mina 2 underbara förebilder), så kämpar man vidare utan att klaga! Men...rean gick jag ju miste om, jag som hade sett så mycket fint, men det är ju faktiskt inte hela världen - det finns alltid det som är värre!
Nu känner jag Längtan och Glädje efter att få krama om mina små Prinsar Liam o Viggo!
 
Så till ALLA er som tittar in, det blir nog inte så mycket skrivande just nu! Så därför önskar jag er ALLA en riktigt god fortsättning!
 
Kramisar med Kärlek från er egna Angelnrone♥♥♥ Och en speciell till Alexandra och den vänliga damen på Haga Hem.♥♥♥ Tack snälla för hjälpen!
#1 - - Tess:

Krya på dig kära Eva-Lena, det kommer snart kännas bättre, hoppas läkarbesöket gick bra, massa kramar till dig från mig.

Svar: Tack Kära Tess! Tack för att du tänker på mig, men gårdagen förde mig vidare till akutröntgen och sedan till akutortopeden! Och...där satt jag i stort sett hela dan. Trodde jag skulle få gå hem efter röntgen men så blev det inte tyvärr, efter att de hittade lite "fynd" i mitt ena knä bl.a. en fraktur. Idag märker jag av mitt onda mer blåmärken överallt och så ont varje steg man tar. För jag har ju svårt att vara i stillhet som du vet, men fick "order att vila" :) ja som det kan bli. Jag önskar dig ett gott slut och ett gott nytt - men vi kanske hörs vid 12-slaget. Förlåt att jag inte hann ringa dig tillbaka igår, men hann inte på kvällen var jag helt slut och telefonen gick varm. Massa kramar från mig till dig med min rara vän! Hälsa Andreas! Angel♥♥♥PS. Vilken underbar personal på Helsingborgs lasarett, trots stress överallt så blev jag så vänligt bemött och de brydde sig till max! Skönt att bli så väl omhändertagen.DS
Angelnrone